Zpráva z výpravy do Kařízku
Pochybuji, že někdo z té naší party (historici SAM 95) něco napíše, takže se toho ujímám. Je mně jasné, že to asi bude navždy, ale čas si na krátké zprávičky najdu.
Takže první zpráva z výpravy do Kařízku. (smutná)
Soutěž pořádal AMG Mýto – Petr Svoboda, v sobotu 10.5. Létalo všechno co mělo spalovací motor a pořádně smrdělo.
Ráno jsme vyrazili v 6,00. Přijížděli jsme po dálnici ku Praze a začalo být jasno, že to nebude jednoduché. Stromy kolem dálnice se začaly značně nahýbat a po příjezdu do Kařízku šok – teplota asi 8 st.C., zataženo, vítr tak 4-5 m/sec. To by ještě šlo, ale zvolili jsme špatnou taktiku. Protože, jak jsem již uvedl bylo zataženo, ale přesto v dáli se klubalo slunce, tak jsme čekali na lepší termiku. Ostatní už vrčeli. My začali tak o 45 minut později.
V prvním kole nám to vyšlo. Luboš s PB-2 letěl maxo, já jsem letěl 665 sec (Aerbo), Láďa 438 sec (KL – 61), Martin s JU – 2, měl potíže s motorem a letěl pouze 190 sec.
V druhém kole zesílil vítr, nicméně Luboš letěl 800 sec. , Láďa 828 sec. Já jsem moc “utáhl „ motor a spadl jsem za 272 sec., polepšil si Martin časem 310 sec. A to bylo z lepších výsledků všechno. Kdo odletěl hned ráno – vydělal. My jsme to protaktizovali, protože zesílil vítr na nějakých 8 m/sec, v nárazech i 12 m/sec. Psychicky to zvládl ve třetím kole jenom Láďa, který naletěl 729 sec, Luboš se pral s větrem a přistál za 345 sec. Já s Martinem jsme nechtěli rozbít stroje a tak jsme to vzdali.
Takže zvítězil Jarda Netáhlo, druhý byl Jirka Veinfurt a třetí Jarda Macháček. Všichni létali trapem hned po zahájení soutěže a vyplatilo se jim to. Pak už byli v pořadí jenom hořičtí : Režný, Horák, Vagenknecht, Mádle. Tentokrát asi nejlépe dopadla parta z Třebíče v malých érech. Za přední umístění se dával karton piva, myslím, že po 5 ks, a na bedně byli 4x = 20 piv. Tak v Třebíči asi bylo veselo. Nicméně, alespoň máme čárku za účast a další zkušenost, jak to nedělat.
Zdraví Jarda Váge